Tutte le giornate che lo celebrano

Sesso

// Tilia //
Dalle giornate dell'orgasmo a quelle del benessere sessuale passando per la giornata della masturbazione e quella del bacio, sono davvero tante le ricorrenze che riguardano il sesso, perché fa bene e ogni occasione è buona per… festeggiarlo.
Si parte con il 14 marzo, giornata mondiale del sesso orale, un modo divertente per sensibilizzare le persone su rischi e benefici del sesso praticato con la bocca, il nostro organo di senso più sviluppato. Un mese dopo, il 14 aprile, sempre protagonista è il sesso orale, questa volta solo femminile, cade il cunnilingus day.

Il 13 aprile è la giornata internazionale del bacio, data che ricorda il primato di una coppia thailandese che si è baciata per 46 ore consecutive (record battuto poi dalla stesa coppia con 58 ore il 6 luglio, proposto come data alternativa per la celebrazione). In queste due date tutto il mondo ne approfitta per celebrare la bellezza del bacio e per ricordarne anche i tanti benefici. L’intero mese di maggio è dedicato alla masturbazione, che sia medici sia sessuologi suggeriscono per via dei molteplici benefici che può riservare a livello fisico e psicologico e aiuta a conoscere il proprio corpo e le proprie risposte sessuali. Come non citare Woody Allen, con quella sua celebre frase: “Non condannate la masturbazione: è fare l'amore con qualcuno che stimate veramente!”

Se il 31 luglio è la giornata internazionale dell’orgasmo, per celebrare l’apice del piacere, diritto di tutte e tutti, l’8 agosto è la giornata dell’orgasmo femminile: un appuntamento che mira ad aumentare la consapevolezza e la conoscenza del piacere femminile e scardinare i tabù che ancora oggi lo permeano.

Il 4 settembre è la giornata internazionale del benessere sessuale, dedicata alle riflessioni sulla salute sessuale, che di fatto interessano tutto il mese e che andrebbero coltivate tutto l’anno. Promossa dall'Organizzazione Mondiale della Sanità (Oms), invita le persone a concepire la sessualità come una condizione imprescindibile per la salute psico-fisica e che si traduce in necessità di informazione, di conoscenza di sé e di prevenzione. Continua poi in ottobre, con un’intera settimana, la sexual positivity week, l’iniziativa sempre dedicata al benessere sessuale, che introduce anche la sexual positivity, quel movimento che tratta del sesso in maniera positiva, dei suoi benefici e di come goderne appieno.

Il 18 ottobre di ogni anno e in tutto il mondo è dedicato alle donne in menopausa: si celebra, infatti la giornata mondiale della menopausa, che spesso è dedicata al benessere sessuale in menopausa e dopo la menopausa e rappresenta un’occasione speciale per parlare della salute delle donne non più giovani. Movember ricorre in novembre, il mese dedicato alla salute dell’uomo e alla prevenzione, con una campagna di sensibilizzazione soprattutto sui tumori maschili, sulle disfunzioni erettili e sulla salute mentale dell’uomo.

E si arriva alla fine del calendario, il 21 dicembre, con il global orgasm for peace day, la versione aggiornata dell’invito “Fate l’amore, non fate la guerra”. Più attuale che mai.

ëres ladines

Ueia de lauré y se sëurantò respunsabltà zënza giapé paià

// Sofia Stuflesser //
Cërta jënt à na gran ueia de lauré, cërta jënt uel plutosc se goder la vita. Y pona iel mo cërta jënt che à la motivazion de lauré per n fin de bën zënza se damandé n paiamënt
La presidënta Milva Mussner dà ca truep de si tëmp liede per “La Usc di Ladins”
Te Südtirol iel na gran mancianza de laurantes y lauranc. Truepa jënt se lamënta che l davani ie massa bas, che la cundizions de lëur ie massa stletes, che l orar de lëur ne ti scusa nia, che l ie massa na gran prescion, che n à massa puech liede y nsci inant. Cërta persones uel plutosc schivé l busiamënt y se goder la vita mpede lauré sciche mac.
Dal’autra pert iel jënt che se pera ite la manies, che à ueia de pië do, che se vëija de bela de lauré nce sce l ne n’ie nia for saurì. Danter l’ideies de carpe diem y dla vanitas o dl memento mori iel truepa sfumadures.

La ueia de fé ulentariat
Daujin a chëles y chëi che lëura per davanië iel mo na categoria, da mé ora mo plu da stimé, che à ueia de se dé ju cun l ulentariat, sëurantulan lëures de coordinazion, ncëries d’uni sort, cruzi o n cër’ pëis zënza n recunescimënt de scioldi. Jënt che dà ca si tëmp liede per n fin plu aut. Ma chi ie pa chësta persones che mëina la lies? Sce cialon dereviers tla storia, possen cunstaté che l fova plu dagiut dantaldut ëi a cë dla lies. Al didancuei vën truepa urganisazions zënza fin de davani menedes da ëiles. Ëiles da ardimënt y da artenienza che se sëurantol na gran respunsabltà y che mëina na firma de ulentariat.

A cë de na gran firma
Te Gherdëina iel n valguna presidëntes de lies che à una o plu cunlauradëures. Doi lies che à propi na gran cumpëida de dependëntes y dependënc ie l Schi Club Gherdëina y la Union Generela di Ladins dles Dolomites. A cë dl Schi Club ie bele da truep ani incà Lidia Bernardi. Dala sies daduman nchin tert da sëira possel vester che la vën cherdeda su per cuestions dl Schi Club. Bele plu iedesc sota si presidënza, ma nce bele dant, ie l Schi Club Gherdëina deventà campion dla Talia. L Schi Club à 42 cunlauradëures, 260 atlec, 17 pulmini y na bilanz feter na milion de euro. Pudëis ve nmaginé ce lëur che Lidia à dut ntëur.
N’autra ëila che se dà ju cun gran mpëni a cë de na gran lia ie Milva Mussner. Coche presidënta dla Union Generela di Ladins dles Dolomites muessela dantaldut se cruzië de La Usc di Ladins, zaita data ora da chësta lia. Pra chësta zaita iel leprò 11 cunlauradëures interns y passa 16 esterns. Danter l’atività istituzionela y chëla cumerziela manejeiela de ndut n bilanz de passa 1.200.000 euro.

Coche pudon se nmaginé ne n’iel nia saurì manejé tan na gran bilanz y ti fé a scusa a duc. Sëuraprò iel da planifiché y mené inant l’atività, y pona nce da curé la pert interpersunela, umana. Coche presidënta se sëurantolen donca n gran pëis y cruzi, ma la legrëza y sudesfazion canche n à arjont n bon travert alesirea duta la fadies.

L ie da stimé che l ie ëiles coche Lidia y Milva che se vëij de bela de sëurantò chësta gran respunsabltà y à ueia de lauré y coordiné zënza giapé paià. A chësta persones iel da ti sentì gra che la lies, donca na pert mpurtanta de nosta cumenanza, posse viver inant.

“L ie for bel a sustenì i jëuni te si pascion”, Lidia Bernardi. “La cultura ladina ie for stata mi pascion y sce posse judé a muever zeche y dé mi cuntribut te chësc ciamp l feji gën nce sce l me costa drët truep tëmp liede y energies; po spèren mefun che mi sforc te dut chësc lëur de ulentariat y la cunvinzion che mëte ite tl’ativiteies cultureles purtedes inant deberieda a duc mi cunlauradëures y cunlauradësses debe nce fruc a bën de duta la cumenanza ladina”, Milva Mussner.